Board Games Factory

Książki Jerzego Bralczyka

Jerzy Bralczyk, polski językoznawca, profesor nauk humanistycznych i specjalista w zakresie reklamy i polityki, jest niekwestionowanym królem języka polskiego. Jego publikacje odkrywają przed czytelnikami tajemnice języka, propagandy i etymologii wielu wyrazów, a każda książka pozwala znacznie poszerzyć horyzonty.

Często zdarza się, że słowo albo fraza używana przez nas na co dzień albo znana z kultury od zawsze, ma zupełnie niezwykłe pochodzenie. Profesor Bralczyk bada język i jego wpływ na życie z wielką fascynacją i pasją, które są zaraźliwe. Oto kilka pozycji, po które warto sięgnąć.

Książki dla każdego

To subiektywny zestaw zdań polskich, które najsilniej utrwaliły się w zbiorowej świadomości i codziennym języku Polaków. Znajdą się tutaj najpopularniejsze kwestie z filmów Władysława Pasikowskiego, reklam, politycznych debat, literatury, poezji czy piosenek kibiców.

Zestaw pięciuset znanych każdemu zdań tworzy niesamowity obraz Polaków i ich natury, a przede wszystkim w przyjemny i błyskotliwy sposób wyjaśnia, skąd wzięły się najpopularniejsze slogany i frazy w naszej kulturze.

„Jeść!!!”

„Jeść!!!” Jerzego Bralczyka to książka, w której profesor omawia najsmaczniej brzmiące wyrazy w języku polskim, opisujące różne potrawy i nie tylko. Ten apetyczny leksykon to możliwość poznania przezabawnych powiedzonek, przysłów czy skojarzeń oscylujących wokół jedzenia i życia codziennego. Po lekturze może się okazać, że nic już nie jest takie, jakie było, a przede wszystkim, że jedzenie kryje mnóstwo odniesień do kultury i historii.

„Język na sprzedaż”

Ta książka to pozycja obowiązkowa dla twórców reklam, którzy chcą, aby komunikaty wysyłane do potencjalnych klientów nie były nachalne, ale jak najbardziej skuteczne. Książkę powinni również przeczytać ci, którzy ciekawi są tego, jak język reklamy wpływa na ich decyzje dotyczące zakupów czy wyborów poszczególnych usług.

Profesor Bralczyk, jako specjalista od reklamy, polityki i mediów, odkrywa przed czytelnikami sprawdzone patenty i stosowane od dekad sposoby, aby ludzie uwierzyli, że konkretne produkty są niezastąpione.